TOP SELLER – E8S SYSTEM

TOP-SELLER-E8S-SYSTEM

Spółka Modulo Group, w ciągu ponad 20-letniej działalności w zakresie konsultingu mającego na celu rozwój sieci sprzedaży oraz zwiększenie potencjału sieci handlowych i handlu detalicznego, stworzyła własny model szkoleniowy, zwany Elite Eight Selling System, skierowany przede wszystkim na rozwój umiejętności handlowych wśród agentów, sprzedawców, doradców, kierowników sprzedaży i kierowników handlowych..

FOCUS

Główne cele projektów opierających się na Elite Eight Selling System to:

  • Przyrost sprzedaży
  • Zwiększenie lojalności klienta
  • Pokonanie wymówek i nabycie postawy proaktywnej
  • Stworzenie i zastosowanie modelu rozbudowanej prezentacji handlowej, będącej w stanie przekazać klientowi zaufanie, wiarygodność oraz bezpieczeństwo
  • Umiejętność przekształcenia technicznych elementów produktu w dźwignie perswazyjne

Model ten dowiódł swojej dużej skuteczności w układzie biznes-klient oraz w zakresie oferty produktów i usług średnio i wysoko złożonych, przynosząc pozytywne efekty zarówno w obrębie up – helling jak i cross – selling.

Model EESS, oparty na 8 krokach, pozwala na jego spersonalizowanie w zależności od uczestników, od sprzedawanego produktu oraz od rejonu geograficznego.

Oto 8 kroków, za pomocą których można zwiększyć umiejętność sprzedaży i lojalność:

  • Poznanie stanowiska, zespołu, firmy oraz rynku
  • Przyjęcie postawy proaktywnej i pokonanie wymówek
  • Techniczne poznanie portfela własnych produktów i usług
  • Skuteczne opanowanie aspektów w zakresie relacji, komunikacji i kultury
  • Rozpoznanie klienta i jego potrzeb, określenie możliwości zakupu
  • Przedstawienie i wykazanie wartości oferty handlowej
  • Domknięcie oferty i zarządzanie działaniami posprzedażowymi
  • Negocjacje i zarządzanie skargami

8 kroków świadczy o zintegrowanym podejściu Modulo Group do własnych projektów.

Model zbudowany jest w taki sposób, aby ukazać wartość różnych wymiarów procesu sprzedaży, począwszy od budowania dobrej relacji, do opanowania cech produktu, od rozwoju umiejętności negocjacyjnych, aż po znajomość rynku odniesienia.
Atutami projektów EESS jest ich zdolność do przekształcania technicznych cech produktu w zalety handlowe. Szkolenie gwarantuje firmie klienta, że jego własna siła sprzedażowa nie będzie szkolona w jednym tylko celu, tj. dogłębnego poznania produktu lub nauczenia się tworzenia lepszych relacji z klientem, ale zostanie wyszkolona w zakresie umiejętności tworzenia skutecznych ofert handlowych.
Model EESS stanowi kontynuację kierunków wyznaczonych przez Philipa Kotlera, dotyczących trzech poziomów rozwoju marketingu, skupiających się na produkcie (Marketing 1.0), na kliencie (Marketing 2.0) i na wartościach wyznawanych przez firmę (Marketing 3.0). Takie podejście pozwala całościowo pracować nad wszystkimi aspektami, które przyczyniają się do pozytywnego zamknięcia negocjacji. Unikamy stosowania modelów jednowymiarowych, które stawiając na pierwszym miejscu tylko jeden aspekt procesu, mogą okazać się nieodpowiednie przy całej złożoności i rozbudowaniu procesów sprzedaży, które odbywają poza wygodnymi salami wykładowymi.

Modulo Group stosuje własny model szkoleniowy, opracowany na podstawie działalności konsultingowej prowadzonej w sektorze handlowym dla własnych klientów i udoskonalony dzięki wyszkoleniu tysięcy osób w zakresie sprzedaży. Praca u boku agentów i doradców handlowych pozwoliła wyodrębnić szereg elementów charakterystycznych, jaki musi posiadać dobry sprzedawca, a które stały się główną podporą modelu EESS.
Zebrane dane zostały następnie uzupełnione o najnowsze modele komunikacji perswazyjnej, opracowane i stosowane przez takie osoby jak Steve Jobs lub Robert Cialdini.
Multidyscyplinarny charakter Modulo Group pozwolił zatem na stworzenie modelu łączącego w sobie najważniejsze zdobycze ze świata przedsiębiorczości, środowiska akademickiego i konsultingowego.