fit su misura piccolo

Klient:międzynarodowa linia odzieżowa
Focus:szkolenie dla nowych kierowników
Cel: Każde szkolenie do pełnienia nowej funkcji, nawet jeśli prowadzone pod kątem kompetencji behawioralnych, nie może nie wiązać się z dokładną interpretacją tej funkcji w kontekście organizacyjnym, w którym jest sprawowana.
Możemy zdefiniować, na poziomie ogólnym i szczegółowym, że Szef Działu jest odpowiedzialny za powierzony mu dział sprzedaży i w hierarchii podporządkowany jest Dyrektorowi Punktu Sprzedaży. W mniejszych strukturach pełni on również funkcję wicedyrektora Punktu Sprzedaży. Ma za zadanie zagwarantować wyniki sprzedaży w swoim sektorze i wprowadzić w życie wskazówki strategiczne i operacyjne opracowane przez Dyrekcję. Jednocześnie bardzo ważne jest, aby był w stanie zarządzać i scalać zespół, rozumiejąc mocne i słabe strony jego zespołu sprzedaży, aby jak najlepiej zaangażować każdego pracownika, poprzez analizę kompetencji i motywacji w celu poprawy jego wyników i rozwoju jego potencjału
Planowanie
W praktyce projekt został opracowany w celu zwiększenia komunikacji oraz autorytetu. W szczególny sposób zostały przeanalizowane pod względem napotkanych trudności w fazie początkowej:

  • Fałyszywe oczekiwania wewnętrzne
  • Fałszywe oczekiwania zewnętrzne
  • Nieprzystosowanie wobec napotkanych problemów
  • Nieuznawanie funkcji ze strony kolegów
  • Zarządzanie stresem

W odniesieniu do powyższych zagadnień wykład skoncentrowany był na 4 kwestiach:
a) Outing napotkanych problemów;
b) Odbudowanie wizji szefa
c) Opracowanie stylu komunikacji szefa
d) Wymiana opinii na temat możliwych rozwiązań problemów

W związku z tym, że jest to ustrukturyzowany projekt powtarzalny stosowany na terenie kraju, roll out projektu został poprzedzony pilotażowymi działaniami, które pozwoliły wyznaczyć pola do poprawy. Projekt zaproponował dynamiczne, interaktywne i zorientowane na realne wymagania uczestników zarządzanie szkoleniami.