Ravelli-Grande

RAVELLI: UNA STORIA DI SUCCESSO

Grupa Ravelli powstała w 1970 roku jako firma zajmująca się obróbkami metalowymi dla pieców i kominków. Na początku XXI wieku dwóch braci, Diego i Stefano, wypowiada wojnę największym graczom międzynarodowym i staje się producentami i dystrybutorami żelaznych pieców na pellet. Modulo Group zaczyna z nimi współpracować w 2007 roku, kiedy, po znacznym wzroście rozmiarów biznesu, firma potrzebuje z jednej strony zredefiniować swój model organizacji, a z drugiej skierować firmę na dalszy rozwój. Modulo Group, zgodnie z Projektem Sestante [Sekstant], opracowuje plan skoncentrowany na następujących kierunkach rozwoju:

Wzrost postępował szybko: w 2008 roku +44%, w 2009 +34%, w 2010 + 19%, w 2011 +25%. Program składał się będzie z 7 linii rozwojowych:
1) Definicja pozycjonowania
2) Rozwój gamy i personalizacja planu handlowego dla linii produktów
3) Rozwój top customer we Włoszech i zagranicą
4) Opracowanie SIM: Marketingowego Systemu Informacyjnego
5) Opracowanie CANVAS sprzedaży [CANVAS to metoda pozwalająca określić cele sieci sprzedaży i przewidzieć dla każdego z oferowanych produktów zamówienie, jakiego dokona każdy z klientów]
6) Opracowanie polityk przywiązania klientów
7) Opracowanie planu komunikacji rocznej

Dzięki rozwojowi, w którym wykorzystano różnorodne kompetencje Modul Group, Grupa Ravelli stała się jednym z głównych liderów na rynku na skalę międzynarodową z filiami we Francji, Belgii i Stanach Zjednoczonych.
Pobierz prezentację projektu.
Pobierz pdf