news-cracovia

Kolejny przykład świetnej firmy z Padwy pojawia się na horyzoncie gospodarczym Europy Środkowo-Wschodniej i nie chodzi tu o sektor badań naukowych czy sektor produkcyjny, w odniesieniu do których uczelnie i przemysł tego terenu przyzwyczaiły nas do dobrych wyników, ale o know how, kompetencje i zaawansowane usługi.

Mowa tu o Modulo Group, firmie konsultingowej, szkoleniowej i rekrutującej pracowników, mającej swoje oddziały w Padwie, Treviso, Bergamo i Mediolanie, która po 22 latach działania i współpracy z najbardziej liczącymi się firmami w całych Włoszech, otworzyła swoją pierwszą filię zagraniczną w Polsce: Modulo Group POLSKA z siedzibą w Krakowie.

Był to zamierzony i precyzyjny wybór, właśnie dlatego, że to miasto łączy wiele historycznych i aktualnych relacji z regionem Veneto (znajduje się tu nawet Rynek Główny z Sukiennicami, które przypominają place wraz ze znajdującymi się na nich budynkami Palazzo della Regione charakterystycznymi dla regionu Veneto) oraz dlatego, że miasto to pełni rolę pomostu łączącego z rynkiem europejskim, a jednocześnie utrzymuje ścisłe kontakty z Niemcami i Republiką Czeską.

Wiele firm włoskich od lat jest obecnych w Polsce, a od 6-7 lat Modulo Group towarzyszyła im w opracowaniu strategii, w rozruchu działalności oraz w zarządzaniu rekrutacją. Te lata doświadczeń przyczyniły się do obecnego ugruntowanego know how, fundamentalnego dla konkurencyjności w sytuacji gospodarczej o wielu atutach: jest to rozwijający się rynek z około 40 milionami mieszkańców, jedna z najprężniejszych gospodarek Europy z PKB wzrastającym o 3,9%, dla którego Włochy są trzecim partnerem handlowym, reprezentującym 9 miliardów Euro, zasoby są tu bardzo dynamiczne i przygotowane, a strategiczna pozycja geograficzna zapewnia połączenia z całą Unią Europejską. Działalność, jaką Modulo Group zamierza rozwijać w Polsce, obierze więc dwa kierunki: konsulting dla firm włoskich, zamierzającym rozpocząć działalność w Polsce, lub już w Polsce obecnym, a także zapewnienie konkurencyjnych usług wszystkim firmom europejskim, na pierwszym miejscu niemieckim, które potrzebują rozwiniętych i kompleksowych usług, których kraj gospodarczo wciąż „dorastający” nie jest w stanie im zapewnić.

Nie bez powodu motto obrane przez Modulo Group brzmi właśnie: „Zmiana terytorium”: globalizacja prowadzi nas do szybkiego rozwoju i internacjonalizacji także małych firm, a zamknięcie się na zagraniczne możliwości oznacza zamknięcie się na teraźniejszość, a nie tylko na przyszłość. „Oczywiście nie zapomnimy o naszych korzeniach”, „nasze włoskie biura będą działały jak zawsze i będą kręgosłupem Modulo Group, ale nawet najlepsza struktura potrzebuje inteligentnych nowości, aby zwiększyć swoją konkurencyjność”.

Biorąc pod uwagę, że rozmawiamy z Prezesem Grupy, która bez przerwy przez 22 lata ma dodatni bilans, pozwoliliśmy sobie poprosić o radę dla firm działających na tym terenie: „Nigdy nie przestać być odważnymi” – odpowiedział nam – „Nie nieroztropnymi, ale odważnymi”.